Zaloguj
Reklama

Wiem co jem - Na co zwracać uwagę na etykietach żywności?

Autor/autorzy opracowania:

Adres www źródła:


Wiem co jem - Na co zwracać uwagę na etykietach żywności?
Fot. Pantherstock
(5)

Zdrowie jest uzależnione od diety a producent żywności od zdrowego,zadowolonego konsumenta. Znakowanie żywności powinno być przeprowadzone rzetelnie i bez wprowadzania w błąd.

Od grudnia 2014 roku zaczną obowiązywać nowe rozporządzenia Parlamentu Europejskiego w tej sprawie. Będą dotyczyły między innymi umieszczania informacji o alergenach, wartości odżywczej i zawartości wody, jeżeli ta przekroczy 5% wagi produktu.

Dla osób dbających o szczupłą sylwetkę na pewno najistotniejsza jest zawartość kalorii, ale sprawdzać należy także czy zawartość błonnika wynosi więcej niż 5g na 100g produktu. Jeden gram tłuszczu w przeliczeniu na wartość energetyczną to 9kcal.

Aby zachować zdrowie, prócz ilościowej zawartości tłuszczów powinniśmy również unikać tych nasyconych oraz tłuszczów trans. Informacja szczególnie ważna dla osób z nadciśnieniem to maksymalna ilość sodu jaką powinni spożywać w ciągu dnia. Wynosi 1500mg i, co ważne, znacznie różni się od dawki dla osób zdrowych (2300mg).

Przy wyborze produktów spożywczych pamiętajmy o tym, że producenci często korzystają z chwytnych działań marketingowych, które oczywiście działają na naszą niekorzyść. Umiejętnie czytajmy etykiety na opakowaniach i przede wszystkim czytajmy(!) ponieważ robi to tylko kilkanaście procent konsumentów.

(5)
Reklama
Komentarze