Zaloguj
Reklama

Pilates – sposób na wzmocnienie mięśni

Autor/autorzy opracowania:


Pilates – sposób na wzmocnienie mięśni
Fot. ojoimages
(5)

Jesienią i zimą trudniej zmusić się do intensywnej aktywności fizycznej, jednak istnieją proste ćwiczenia – wymyślone przez Josefa Pilatesa – niemieckiego gimnastyka, które może wykonywać każdy bez względu na wiek i płeć, ponieważ trening nie zawiera gwałtownych ruchów i podskoków.

Reklama

Ćwiczenia inspirowane są głównie jogą, ćwiczeniami siłowymi i baletem. Pilates zalecane jest również osobą po przebytych urazach. Dla osób prowadzących siedzący tryb życia ćwiczenia z pewnością będą dobrą formą relaksu i idealnym sposobem na wzmocnienie kręgosłupa.

Dokładne, powolne i regularne wykonywanie ćwiczeń jest podstawową zasadą pilates. Trening najlepiej wykonywać z wykorzystaniem maty i relaksującej, spokojnej muzyki. Po całym dniu spędzonym w pracy warto zrelaksować swoje ciało i wzmocnić je. Większość ludzi nie zwraca uwagi na prawidłowe oddychanie i własną postawę. Zaniedbując swoją sylwetkę możemy przyczynić się do zwiększenia ryzyka wystąpienia chorób kręgosłupa.

Prawidłowo wykonywane ćwiczenia, pomogą uzyskać określone efekty:

  • wzmocnienie mięśni brzucha pośladków, pleców
  • odciążenie kręgosłupa
  • odciążenie stawów

System ćwiczeń pilates wymaga niezwykle wysokiej koncentracji i skupienia, ponieważ podczas treningu wykonywane są precyzyjne i powolne ruchy o niewielkim zasięgu. Jeśli wykonamy ćwiczenia prawidłowo to możemy wysmuklić swoją sylwetkę, uzyskać płaski brzuch i pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej.

Mięśnie podczas ćwiczeń pilates rozciągają się, wzmacniają i stają się bardziej elastyczne, przez co całe nasze ciało odzyskuje prawidłową sprężystość, poprawia się nasza sylwetka, a chód staje się lekki i pełen wdzięku. Pilates nie skupia się tylko na mięśniach dużych i mocnych, ale wzmacnia też mięśnie, które są słabe i małe o istnieniu których często nie wiemy.
 

fot. ojoimages
 

Typowy trening pilates trwa nie dłużej niż 70 minut. Każde ćwiczenie wymaga kilku powtórzeń, jednak jest tak wiele ćwiczeń do wyboru, że o znudzeniu i zmęczeniu danym ćwiczeniem nie ma mowy. Ważna jest jakość ćwiczeń, która czyni trening bardziej efektywnym. Ćwiczenia najlepiej powtarzać dwa, trzy razy w tygodniu. Pierwszych efektów można się spodziewać po około 10 - 20 sesjach.

Istnieją różne formy pilates. Pierwszą formą są ćwiczenia wykonywane na macie i jest to najpopularniejsza forma ćwiczeń. Składa się z serii ćwiczeń wykonywanych na podłodze (macie) wykorzystujących ciężar własnego ciała. Inną odmianą pilatesa są ćwiczenia wykonywane na sprzęcie typu reformer.

Ćwiczenia na reformerze są podobne do tych wykonywanych na macie, jednaj sprężyny i taśmy elastyczne użyte w sprzęcie sprawiają, że aby wykonać ćwiczenie trzeba pokonać dużo większy opór. Nawet gdy nie ma w pobliżu naszego miejsca zamieszkania klubów fitness proponujących formę ćwiczeń pilates, to można wyposażyć się w piankową matę i oglądając płyty DVD lub filmiki z ćwiczeniami w Internecie w domowym zaciszu w łatwy i przyjemny sposób wzmocnimy nasze mięśnie i kręgosłup po ciężkim dniu.

Reklama
(5)
Komentarze