Zaloguj
Reklama

Korzyści z regularnego „niedojadania”

Autor/autorzy opracowania:


Korzyści z regularnego „niedojadania”
Fot. ojoimages
(0)

Regularne niedojadanie pomaga schudnąć bez konieczności głodzenia się i ma korzystny wpływ na nasze zdrowie, co przekłada się na długość naszego życia.

Reklama

Naukowcy przyglądając się praktykom religijnym różnych kultur zauważyli, że zwyczaj poszczenia ma nie tylko znaczenie religijne, ale również korzystnie wpływa na zdrowie postujących. Okazuje się, że regularne okresy powstrzymywania się od spożywania pokarmów (np. 1 dzień co miesiąć) mogą znacznie zmniejszyć ryzyko choroby wieńcowej- aż do 12%, niezależnie od tego czy dotyczy to osób palących, z nadciśnieniem tętniczym, cukrzyków czy osób otyłych.

Korzystne rezultaty ma także tzw. “modyfikowana głodówka”, która polega na poszczeniu co drugi dzień. W czasie dni “postnych” nie można nic spożywać, oprócz napojów tj. woda oraz herbata i kawa bez cukru. Efekty takiej praktyki są zdumiewające - szybka i widoczna utrata masy ciała. Już po trzech tygodniach odnotowuje się 4% spadek wagi, a w czasie 3 miesięcy możemy być szczuplejsi nawet o 10 %.
 



fot. pantherstock
 

Dodatkowym plusem jest spadek poziomu tzw. złego cholesterolu (LDL) nawet o 15% oraz 30% obniżenie zawartości trójglicerydów - tłuszczy budujących tkankę tłuszczową. Brytyjski lekarz i dziennikarz dr Michael Mosley zmodyfikował metodę głodówki co drugi dzień tak, aby była ona łatwiejsza do przetrwania i mniej restrykcyjna. Stworzył on metodę “5:2”, dzieląc tydzień na 5 dni normalnego odżywiania się i 2 dni umiarkowanej głodówki.

Reklama
(0)
Komentarze