Zaloguj
Reklama

Efekt Lolity. Wizerunek nastolatek we współczesnych mediach - M. Gigi Durham

Autor/autorzy opracowania:


Efekt Lolity. Wizerunek nastolatek we współczesnych mediach - M. Gigi Durham
Fot. Prószyński i S-ka
(1)

Popkultura i atakująca zewsząd reklama wpajają młodym dziewczynom i chłopcom pięć fałszywych mitów dotyczących seksu i seksualności:

Reklama
  1. Dziewczyny nie wybierają sobie chłopców, to chłopcy wybierają dziewczyny – ale tylko te, które są sexy;
  2. Istnieje tylko jeden obowiązujący model „bycia sexy”;
  3. Dziewczyny muszą się starać osiągnąć ten ideał;
  4. Im młodsza dziewczyna, tym bardziej seksowna;
  5. Przemoc w seksie jest „hot”.

Owe 5 mitów składa się na efekt Lolity. Tak autorka nazywa zespół zjawisk w mediach, który podkopuje u dziewczyn pewność siebie, usprawiedliwia uprzedmiotowienie kobiet i po cichu prowadzi do przestępczych zachowań na sferze seksualnej.

W „Efekcie Lolity” dr M. Gigi Durham proponuje nowe podejście i konkretne rady, które dadzą dziewczynom siłę i pewność siebie, potrzebne, by podejmować odpowiedzialne decyzje na polu własnej seksualności.

„Efekt Lolity” to lektura obowiązkowa dla wszystkich rodziców i potężne narzędzie w rękach tych, którzy chcą przeciwstawić się wykorzystywaniu i uprzedmiotowieniu najsłabszych istot w społeczeństwie

Dr M. Gigi Durham wykłada dziennikarstwo i komunikację masową na University of Iowa. Jest zaangażowana w walkę o prawa dzieci i sprawiedliwość społeczną. Mieszka z mężem i dwiema córkami w Iowa City.

Reklama
(1)
Komentarze