Zaloguj
Reklama

24 października - Światowy Dzień Walki z Otyłością

Autor/autorzy opracowania:

Kategorie ICD:


24 października - Światowy Dzień Walki z Otyłością
Fot. ojoimages
(5)

Światowy Dzień Walki z Otyłością to idealny moment aby wejść na wagę i przekonać się, ile naprawdę ważymy. To również dobry czas, aby podjąć ważną i może zbyt często odkładaną decyzję, dotyczącą zmian nawyków żywieniowych, a co za tym idzie zrzucić zbędne kilogramy raz na zawsze.

Reklama

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Narodowy Instytutu Zdrowia Publicznego, w konsekwencji nieprawidłowych nawyków żywieniowych aż 63 % mężczyzn i 46% kobiet cierpi na nadwagę lub otyłość.

Jednocześnie, według badania przeprowadzonego przez IPSOS 41% Polaków jest przekonanych, że jedząc trzy posiłki dziennie, odżywiają się zdrowo. Niestety to błąd, ponieważ spożywanie zbyt małej ilości posiłków dziennie jest pierwszym krokiem do nadwagi.

Regularne odżywianie jest kluczem do zdrowej sylwetki. Niewiele osób wie, że nasz organizm potrzebuje tylko dwóch tygodni na zmianę starych przyzwyczajeń. Często wydaje się nam, że metodą na pozbycie się niechcianych kilogramów jest ograniczenie ilości posiłków w ciągu dnia. Jednak, nic bardziej mylnego.

Otóż właśnie nadmierne, a więc trwające ponad trzy godziny, wydłużanie przerw między posiłkami prowadzi bezpośrednio do odkładania się tkanki tłuszczowej. Wynika to z tego, iż organizm taki post postrzega jako zagrożenie i magazynuje zapasy, przede wszystkim w postaci niechcianego tłuszczu.

Z kolei regularne spożycie posiłków sprawia, że organizm przyzwyczaja się do stałych dostaw energii i zamiast ją gromadzić - wykorzystuje ją na bieżąco. Częste posiłki pozwolą dostarczyć naszemu organizmowi niezbędnych witamin oraz minerałów.

Dlatego, podczas układania jadłospisu powinniśmy pamiętać o zróżnicowaniu posiłków, tak aby zawierały wszelkie niezbędne elementy dziennego zapotrzebowania na podstawowe substancje, takie jak: białko, węglowodany, tłuszcze, błonnik czy witaminy. Dzięki temu dostarczymy organizmowi niezbędnych składników odżywczych, które przekładają się na zdrową oraz szczupłą sylwetkę.

Pamiętajmy, że regularność posiłków ogranicza nieustanne myślenie o jedzeniu. Pomoże nam to zmniejszyć liczbę negatywnych emocji, związanych z ciągłym poczuciem przymusu odmawiania sobie jedzenia oraz złości powiązanej z odraczaniem spożywania posiłków. To pierwszy krok do dobrego samopoczucia.

Reklama
(5)
Komentarze