Recenzja książki: „Ocenianie efektów szkolenia, czyli metody i problemy ewaluacji"
Autorzy: Aleksandra Miler, okładka: GWP

„Ocenianie efektów szkolenia, czyli metody i problemy ewaluacji" to poradnik dla trenerów stworzony przez Jacka Woźniaka.
Omawia w nim charakterystyczne cechy szkoleń, między innymi dotyczące rozwiązywania problemów i opisuje, jak trener powinien sobie radzić z wprowadzaniem poszczególnych działań, aby szkolenia okazały się efektywniejsze dla pracowników i pracodawców.
W książce otrzymujemy szerokie informacje dotyczące historii szkoleń, jak także zostajemy zapoznani z nowoczesnymi metodami i podejściem takiego rodzaju edukacji. Dzięki teoretykom i klasykom teorii zarządzania otrzymując poprzez to walor naukowy.
Książka pisana jest branżowym i profesjonalnym językiem.
W pierwszym rozdziale zostają określone typy szkoleń:
„Szkolenia zamknięte (organizowane przez firmy dla swoich pracowników) i szkolenia otwarte (organizowane przez firmy szkoleniowe dla pracowników z rożnych firm) wyróżnić szkolenia w ramach projektu społecznego.
Odbiorca myśli autora zostaje zapoznany o:
- Tradycyjnych metodach ewaluacji takimi, jak metoda Krikpatrica – rozbija się o cztery poziomy oceny – ze wzgląd na reakcję, naukę, zachowanie.
- Przejrzystymi tabelami, gdzie zamieszczone są testy, wzory.
Autor informuje o wielu innych niesamowitych podpowiedziach, które wzmocnią uwagę trenera na przeprowadzanie zmian w dotychczasowych i nowych coachingach.
Gorąco zapraszam nie tylko trenerów do zapoznania się z innym spojrzeniem na dany problem.