Zaloguj
Reklama

Handmade czyli własnoręczne tworzenie biżuterii

Autor/autorzy opracowania:


Handmade czyli własnoręczne tworzenie biżuterii
Fot. ojoimages
(5)

Własnoręczne tworzenie biżuterii to coraz popularniejsze hobby, zwłaszcza wśród kobiet. W końcu każda z nas ceni sobie oryginalność i niepowtarzalność. Wystarczy głowa pełna pomysłów i chwila czasu aby stworzyć coś wyjątkowego i unikalnego.

Reklama

Łatwo wyrazić nimi swój własny styl. Dziś w Internecie aż roi się od kursów robienia kolczyków, naszyjników, bransoletek i innych błyskotek. Wystarczy spróbować wykonać biżuterię samodzielnie, aby przekonać się, że nie ma w tym nic trudnego.

Dostarcza to wiele przyjemności i satysfakcji. Można wykazać się fantazją i kreatywnością lub stworzyć klasyczne, proste ozdoby na każdą okazję. Półfabrykaty jubilerskie można bez problemu kupić zarówno on-line jak i w pasmanteriach. „Największą popularnością cieszą się powszechnie znane kryształy Swarovski oraz kamienie półszlachetne” - mówi Maciej Kuik, z internetowego sklepu z półfabrykatami. Świetnym dodatkiem są ręcznie tworzone koraliki Bali.

Już ludy pierwotne doceniały wartość biżuterii. Od czasów przedziurawienia pierwszej muszelki i stworzenia czegoś na wzór wisiorka, popularność ozdób zaczęła rosnąć. Często jednak służą one nie tylko do ozdoby. Pełnią również funkcję religijną lub stosuje się je do praktycznych rzeczy jak np. podpinanie materiału broszką. Z czasem zaczęły wyrażać m.in. prestiż, władzę, bogactwo. Dodają urody oraz uzupełniają kreacje.

Do tych egzotycznych elementów ze srebra zalicza się m.in.: czapeczki, wieżyczki, kulki, kostki, bigle i zapięcia. Asortyment do tworzenia biżuterii jest ogromny. Inspiracje są czerpane z codziennego życia, pokazów mody ale również coraz częściej z blogów. Obecnie produkcja biżuterii jest silnie uzależniona od nurtów w modzie. Masowo produkowana i sprzedawana biżuteria znajduje się w szkatułkach tysięcy kobiet. Niepowtarzalna, własnoręcznie wykonana biżuteria jest wyjątkowa - tak samo jak kobieta, która ją nosi.

Reklama
(5)
Komentarze