Zaloguj
Reklama
(0)

Lekarze i farmaceuci są zgodni – pacjenci powinni czytać ulotki dołączone do produktów leczniczych, aby zapoznać się nie tylko z dawkowaniem, ale również z ewentualnymi działaniami niepożądanymi. Co w sytuacji, gdy pacjent znajdzie w ulotce błąd?

Reklama

Błędy w ulotkach produktów leczniczych mogą się zdarzyć. Choć brzmi to absurdalnie, pacjenci mogą spotkać się z różnymi błędami w ulotkach dołączonych do produktów leczniczych – literówkami, przesunięciami w tekście, nieczytelnym tekstem. Zdarza się, że co bardziej wnikliwi znajdują również sporadycznie pojawiające się błędy np. w przeliczeniach dotyczących dawkowania leku. Co zrobić, jeśli zauważysz błąd?

  • po pierwsze – sprawdź w ulotce, kto jest podmiotem odpowiedzialnym, czyli firmą, która „odpowiada” za dany produkt leczniczy. Taką informację znajdziesz w punkcie 6. ulotki dołączonej do opakowania,
  • skontaktuj się z podmiotem odpowiedzialnym za pomocą drogi e-mail bądź telefonicznie, pod numerem telefonu, który jest podany,
  • w przypadku, gdy nie jesteś w stanie skontaktować się z podmiotem odpowiedzialnym, skontaktuj się z przedstawicielem Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, dzwoniąc pod numer telefonu +48 22 492 13 01 lub kontaktując się drogą elektroniczną, wysyłając e-mail na adres [email protected]

Pamiętaj – Twoja informacja ma znaczenie!

Piśmiennictwo

Adres www źródła:


Reklama
(0)
Komentarze