Obecnie bardzo dużą wagę przywiązuje się do wyglądu. Zadbane i estetyczne ciało, szczególnie kobiet, kreuje pogląd współczesnego człowieka, wpływa na zachowanie i przeżywanie świata. Kobieta ,,idealna” kojarzona jest z sukcesem i powodzeniem.
Promowanie idealnego i zarazem nierealnego wizerunku ciała, może prowadzić do wielu zaburzeń sfery psychicznej oraz zaburzeń postrzegania swojego ciała przez odbiorców reklam. Zaburzenia te prowadzą do obniżenia samooceny i zatracenia własnej tożsamości przez kobiety, które nie są w stanie osiągnąć promowanego wzorca. Z czasem problem ten może prowadzić do chorobliwego dążenia do ideału.
Jednak we wspólczesnych oczekiwaniach można odnaleźć wiele sprzeczności. Z jednej strony kobieta powinna być piękna, szczupła, zadbana, zaś z drugiej strony powinna spełniać swoje ,,biologiczne zadania” - ma urodzić dziecko i być dobrą matką. Jak wiadomo, ciąża wiąże się ze wzrostem wagi, utratą dawnej sylwetki. Wiele kobiet po ciąży nie powraca do dawnego wyglądu.
fot. ojoimages
Należy pamiętać, że media propagując wyidealizowany wizerunek kobiety, wpływają na dążenie odbiorców do nierealnego ideału. Dobrze jest dbać o swój wygląd i kondycję fizyczną, jednak trzeba uważać, aby nie stało się to celem życia i nie przerodziło w obsesję.