Okaż serce niebieskiej bransoletce

Jeśli zobaczysz osobę, która ma niebieską bransoletkę z napisem „Mam kardiowerter-defibrylator” lub zieloną bransoletkę „Mam stymulator serca” – oznacza to, że jest to pacjent z wszczepionym urządzeniem kardiologicznym. Okaż mu pomoc i empatię. To przekaz akcji informacyjnej, której celem jest uwrażliwienie społeczeństwa na problemy osób z wszczepionymi implantami kardiologicznymi.
Z powodu starzenia się społeczeństwa rośnie liczba osób z implantami kardiologicznymi. W 2012 w Polsce wszczepiono łącznie 37 2921 urządzeń kardiologicznych (rozruszników, kardiowerterów-defibrylatorów oraz stymulatorów i kardiowerterów-defibrylatorów z funkcją resynchronizującą pracę serca). Zadaniem wszczepianych urządzeń jest stabilizacja rytmu serca, zapobieganie nagłej śmierci sercowej poprzez przerywanie groźnych arytmii oraz poprawa wydolności serca.
- Dwa lata temu miałem zabieg wszczepienia kardiowertera-defibrylatora. Przed wyjściem ze szpitala otrzymałem niebieską, silikonową bransoletkę z napisem „Mam wszczepiony kardiowerter-defibrylator”. Kilka miesięcy potem zasłabłem na ulicy i dzięki informacji na bransoletce ratownik medyczny, który do mnie przyjechał, wiedział od razu jakie podjąć działania. W ciągu 2-3 minut zostałem przywrócony do życia. Uważam, że tego typu bransoletki powinny nosić wszystkie osoby z wszczepionymi rozrusznikami i kardiowerterami-defibrylatorami, bo to im może pomóc, tak samo jak mnie – mówi pan Darek Woźniak z Katowic.
Akcja „Okaż serce niebieskiej bransoletce” została zainicjowana przez pacjenta, pana Darka Woźniaka i zrodziła się z potrzeb pacjentów z implantami kardiologicznymi, którzy proszą o empatię
i zrozumienie. Celem akcji informacyjnej jest uwrażliwiane społeczeństwa na problemy pacjentów ze stymulatorami serca i kardiowerterami-defibrylatorami.
W ramach projektu zostanie stworzony instruktarz, jak udzielać pomocy pacjentowi z wszczepionym urządzeniem kardiologicznym, gdyby ten zasłabł poza domem oraz jak pacjenci powinni być traktowani przez ochronę w miejscach, gdzie znajdują się bramki magnetyczne. Temat akcji będzie również propagowany w mediach.