
Słońce, ryby i nabiał zmniejszają ryzyko depresji
Niedobór witaminy D związany jest z podwyższonym ryzykiem różnych chorób układu krążenia, układu nerwowego i innych schorzeń. E. Sherwood Brown z Instytutu Coopera w Dallas (USA) i współpracownicy przeprowadzili niedawno badania z udziałem kilkunastu tysięcy osób chorych na depresję.
Zgodnie z publikacją w listopadowym numerze czasopisma „Mayo Clinic Proceedings” wysokie poziomy witaminy D okazały się znacząco zmniejszać ryzyko omawianego zaburzenia nastroju. W szczególności dotyczyło to pacjentów, którzy wcześniej przechodzili epizody depresji.
Niedobór witaminy D związany jest z podwyższonym ryzykiem różnych chorób układu krążenia, układu nerwowego i innych schorzeń. E. Sherwood Brown z Instytutu Coopera w Dallas (USA) i współpracownicy przeprowadzili niedawno badania z udziałem kilkunastu tysięcy osób chorych na depresję.
Zgodnie z publikacją w listopadowym numerze czasopisma „Mayo Clinic Proceedings” wysokie poziomy witaminy D okazały się znacząco zmniejszać ryzyko omawianego zaburzenia nastroju. W szczególności dotyczyło to pacjentów, którzy wcześniej przechodzili epizody depresji.
Autor opracowania: Piotr Malik
Źródło tekstu: Mayo Clinic Proceedings November 2011 vol. 86 no. 11 1050-1055
Adres www źródła: mayoclinicproceedings.com













