
Dieta śródziemnomorska chroni przed depresją.
Od pewnego czasu dokonywane są kolejne odkrycia odnośnie wpływu diety na ryzyko wystąpienia depresji. Almudena Sánchez-Villegas z Uniwersytetu w Las Palmas de Gran Canaria (Hiszpania) i współpracownicy zakończyli niedawno wieloletnie badania z udziałem kilkunastu tysięcy mieszkańców tego kraju, którzy zdobyli uniwersyteckie wykształcenie.
Zgodnie z publikacją w styczniowym numerze czasopisma „Plos one” spożycie izomerów kwasów tłuszczowych trans okazało się zwiększać prawdopodobieństwo depresji, podczas gdy jedno- i wielonienasycone kwasy tłuszczowe oraz zawierająca je oliwa z oliwek nieco zmniejszały to ryzyko. Odkrycie to wskazuje na możliwość istnienia wspólnych mechanizmów prowadzących do obniżonego nastroju i chorób układu krążenia.
Od pewnego czasu dokonywane są kolejne odkrycia odnośnie wpływu diety na ryzyko wystąpienia depresji. Almudena Sánchez-Villegas z Uniwersytetu w Las Palmas de Gran Canaria (Hiszpania) i współpracownicy zakończyli niedawno wieloletnie badania z udziałem kilkunastu tysięcy mieszkańców tego kraju, którzy zdobyli uniwersyteckie wykształcenie.
Zgodnie z publikacją w styczniowym numerze czasopisma „Plos one” spożycie izomerów kwasów tłuszczowych trans okazało się zwiększać prawdopodobieństwo depresji, podczas gdy jedno- i wielonienasycone kwasy tłuszczowe oraz zawierająca je oliwa z oliwek nieco zmniejszały to ryzyko. Odkrycie to wskazuje na możliwość istnienia wspólnych mechanizmów prowadzących do obniżonego nastroju i chorób układu krążenia.
Autor opracowania: Piotr Malik
Źródło tekstu: PLoS ONE 6(1): e16268. doi:10.1371/journal.pone.0016268
Adres www źródła: www.medicalnewstoday.com/













