Zaloguj
Reklama

Kryzys w sporcie - jak sobie z nim radzić?

Autor/autorzy opracowania:

Adres www źródła:


Kryzys w sporcie - jak sobie z nim radzić?
Fot. ojoimages
(0)

Po ciężkim i długotrwałym wysiłku fizycznym, przychodzą chwile zwątpienia we własne możliwości i sprawność organizmu, jednak można je skutecznie pokonać.

Reklama

Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że każdy ma gorsze dni i spadek formy nie musi oznaczać zaprzestania treningu. Warto zmniejszyć wówczas częstotliwość i wielkość wysiłku fizycznego na kilka dni lub poczekać na nowy przypływ energii.

Ból i zmęczenie to pierwsze sygnały, jakie daje ciało mówiąc nam o tym, że ma już dość. Najważniejsza jest regeneracja organizmu.

Kryzys podczas treningów i regularnych ćwiczeń dopada prędzej czy później każdego, jednak nie ma określonych ram czasowych. Wszystko zależy od siły i sprawności organizmu oraz efektów jakie nam dają np. utratę wagi. Często przy intensywnym treningu, gdy nie widzimy zamierzonych efektów tracimy motywację do dalszych działań. Jednak nawet największe gwiazdy światowego sportu miewają spadek formy.

Odpoczynek dla organizmu jest konieczny szczególnie po to, aby zapobiec wystąpieniu niepożądanych kontuzji, a także pomaga przygotować się do kolejnej dawki wysiłku. Czas regeneracji organizmu powinien wynosić minimum 24 godziny i nie należy traktować go jako „czas zmarnowany”, ponieważ wtedy dochodzi do utrwalenia się efektów naszych zmagań.

W ramach odpoczynku od uprawianego sportu warto udać się na masaż lub wykonać niewymagające dużego wysiłku ćwiczenia np. rozciągające. Można przyjrzeć się także planowi treningów i zastanowić się nad zmianą części ćwiczeń lub wprowadzić nowe rozwiązania.

Rutyna i monotonia szybko mogą doprowadzić do kryzysu formy, dlatego co jakiś czas dobrze jest zweryfikować tryb ćwiczeń i rodzaj wysiłku. Czasem wystarczy zmienić tylko godziny treningu, ubiór lub sposób odżywiania, aby kryzys minął.

Reklama
(0)
Komentarze