Zaloguj
Reklama

Jesienne przesilenie. Nie daj się!

Autor/autorzy opracowania:

Kategorie ICD:


Jesienne przesilenie. Nie daj się!
Fot. ojoimages
(0)

 

Zbliża się jesień, a wraz z nią… gorsze samopoczucie, apatia, mniej energii i chęci do działania. Większości z nas znany jest zapewne taki stan. Są to typowe objawy przesilenia jesiennego. Na szczęście istnieją sposoby, które pomogą nam z nim walczyć. Nie dajmy się chandrze i w pełni wykorzystajmy uroki babiego lata.

Reklama

Zmieniające się warunki atmosferyczne sprawiają, że często czujemy się słabi, ociężali, miewamy bóle głowy i stawów. Jesienią spada też odporność organizmu, jesteśmy więc dużo bardziej narażeni na grypę i przeziębienia. Złe samopoczucie, które trwa zbyt długo może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych i w dużej mierze ograniczyć nasze codzienne funkcjonowanie.

Dlatego też, jak najszybciej należy podjąć z nim walkę. Po pierwsze - sport Podczas jesiennych, często deszczowych dni, mamy ochotę schować się pod koc i już nigdy nie opuszczać ciepłego łóżka. Warto jednak przezwyciężyć chęć słodkiego lenistwa i zacząć uprawiać sport. Aktywność fizyczna to najlepszy sposób na zachowanie zdrowia. Poprawia kondycję, usprawnia przemianę materii, zmniejsza ryzyko zapadania na choroby przewlekłe. Poza tym zwiększa wydzielanie endorfin, tzw. hormonów szczęścia. Warto wybrać sport, który sprawia nam najwięcej przyjemności. Jeśli nie czujemy się na siłach, by biegiem pokonywać długie maratony, możemy udać się na spacer po parku, lub przejażdżkę rowerową. Zła aura nie powinna stanowić wymówki, aby zrezygnować z aktywności fizycznej.

Gdy pada i wieje możemy zawsze pójść na basen lub poćwiczyć jogę. Zmień nawyki żywieniowe Zbilansowana, bogata w składniki odżywcze dieta to podstawa dobrego samopoczucia. Jesienią warto spożywać produkty, które zwiększą naszą odporność.

Pamiętajmy o dostarczaniu organizmowi dużej dawki witaminy C, która znajduje się m.in. w owocach cytrusowych, brokułach i czerwonej papryce. Natomiast sery, jogurty, chleb pełnoziarnisty i orzechy zawierają kwas foliowy i witaminy z grupy B, które korzystnie wpłyną na nasz układ nerwowy. Należy unikać tłuszczów nasyconych i przede wszystkim soli. Jej nadmierna ilość powoduje zatrzymanie wody w organizmie i może prowadzić do powstania nadciśnienia tętniczego i zaburzenia pracy nerek. Jeżeli jednak nie chcesz pozbawiać potraw smaku, warto poszukać zamienników. Zamiast soli używaj przypraw np. tymianku, bazylii, lub sosu sojowego.

W czasie przesilenia jesiennego oprócz zdrowej diety i uprawiania sportu, ważne jest to byśmy sprawiali sobie przyjemność. Spędzaj, jak najwięcej czasu z bliskimi, bo nic tak nie poprawia humoru, jak przyjaciele i rodzina.

Reklama
(0)
Komentarze