Zaloguj
Reklama

Jak reklama produktu żywieniowego może nami manipulować?

Jak reklama produktu żywieniowego może nami manipulować?
Fot. ojoimages
(0)

Tworzenie dobrego wrażenia o produkcie jest najważniejszym celem wszystkich reklam. Producenci manipulują nami za pomocą prostych haseł : „zdrowe”, „pożywne”, „pełne witamin”, „domowe”.

Reklama

Wchodząc do sklepu „weźmy pod lupę” informacje na opakowaniu i kierujmy się zasadą ograniczonego zaufania do wszelkich promocji, zachęcających opakowań i cen. Przecież każdy z nas chce jak najmniej chorować, a nie od dziś wiadomo, że nie wszystko co trafia na sklepowe półki zawiera składniki, które powinny znajdować się w naszej codziennej diecie.

Pijesz herbatę z sokiem malinowym w jesienne wieczory? Zobacz na etykietę ulubionego soku, czy aby na pewno zawiera on sok z prawdziwych owoców? Zapewne w znikomej ilości, a jedyne co czujesz to aromat. Pięknie opakowana butelka, etykieta z rysunkiem maliny może i wyglądem przypomina tą z babcinej półki, ale nie daj się zwieść. Najlepiej byłoby samemu przygotować kilka słoików soku w lecie, aby uniknąć późniejszych rozczarowań. Spożywasz na śniadanie pyszny jogurt o smaku truskawkowym? Nic bardziej mylnego. Owoce w jogurcie pewnie są, ale jedynie na opakowaniu, bo w środku zastępują je barwniki, cukier i aromat.

Zamiast zastanawiać się, czy truskawka w jogurcie jest truskawką, prościej kupić jogurt naturalny i samemu dodać do niego ulubione owoce (banan, jabłko) lub orzechy. Nauczmy się wypracowywać w sobie zdrowe nawyki żywieniowe i nie ufajmy reklamom. Analizuj, porównuj produkty, ale nigdy nie bierz serio tego, co aktualnie piszą o produkcie na opakowaniu, bo również tam zdarzają się nieprawdziwe lub nierzetelne informacje. Może czasem warto zajrzeć na stronę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta i przejrzeć aktualny raport dotyczący oznakowania produktów żywieniowych (np. z marca 2013 - link poniżej ), aby przekonać się jakie aktualnie problemy dotyczą i nas, konsumentów.

Reklama
(0)
Komentarze