Zaloguj
Reklama

Drogie Panie - jak wygląda zdrowie po męsku?

Autor/autorzy opracowania:


Drogie Panie - jak wygląda zdrowie po męsku?
Fot. ojoimages
(0)

Testosteron – najbardziej męski hormon, dzięki któremu Panowie podbijają serca kobiet, niestety obniża odporność. Bycie macho wiąże się wobec tego z dużym ryzykiem chorób serca. Jeśli w dodatku macho jest singlem, czyli brakuje mu Anioła Stróża dbającego o jego zdrowie, utrzymanie dobrej formy staje pod wielkim znakiem zapytania.

Reklama

Singiel w dobrej formie

W Polsce jest już ok. 7 milionów singli. Według badań Instytutu Statystyki i Demografii SGH, single stoją bardzo wysoko w hierarchii społecznej. Najczęściej są to bowiem osoby dobrze wykształcone i nieźle zarabiające.

Rośnie wśród nich świadomość na temat zdrowia. Systematyczne dbanie o tę sferę życia, traktują jak inwestycję w przyszłość. „Wśród naszych klientów coraz większą grupę stanowią osoby żyjące solo. Indywidualne ubezpieczenie zdrowotne przy ich tempie życia jest najskuteczniejszym sposobem na utrzymanie dobrej formy. To już nie tylko kwestia niemalże natychmiastowej dostępności specjalistów, ale przede wszystkim roli, jaką pełni w tym ekosystemie lekarz prowadzący. W naszym programie „Pacjent w Centrum Opieki” towarzyszy on pacjentowi na każdym etapie leczenia, opiekuje się nim w sposób kompleksowy, chociażby kontrolując systematyczność badań czy motywując do stosowania właściwej diety” – komentuje Marzena Kołoszczyk Dyrektor Marketingu w Medicover Ubezpieczenia.

Dekalog zdrowia mężczyzny

Dbanie o zdrowie i wykonywanie badań profilaktycznych naprawdę nie wymaga wyjątkowo częstych wizyt u lekarza. Wystarczy pamiętać o tym, by:

1. Raz na pół roku odwiedzić dentystę.

2. Raz na 2-3 miesiące kontrolować ciśnienie oraz wagę ciała.

3. Raz na rok odwiedzić lekarza rodzinnego /internistę, który oprócz zbadania dokona oceny czynników ryzyka chorób układu krążenia i nowotworów i na tej podstawie zaleci wykonanie odpowiednich badań profilaktycznych (badanie krwi na poziom cholesterolu, trójglicerydów, glukozy, PSA, badania obrazowe lub endoskopowe i inne).

4. Raz w roku szczepić się przeciwko grypie.

5. Zaszczepić się przeciwko wirusowemu zapaleniu wątroby typu B (WZW B)

6. Utrzymywać codzienną aktywność fizyczną dostosowaną do wieku, sprawności i stanu zdrowia.

7. Zjadać codziennie przynajmniej 5 porcji warzyw i owoców.

8. Unikać nadmiernej ekspozycji na promienie słoneczne. Jeżeli na skórze obecne są znamiona barwnikowe kontrolować je u dermatologa raz w roku.

9. Ograniczyć spożycie alkoholu do 2 porcji dziennie. Wystrzegać się ryzykownych zachowań po jego spożyciu.

10. Rzucić palenie. Twój lekarz doradzi jak to zrobić i w razie potrzeby przepisze leki.

Reklama
(0)
Komentarze