Zaloguj
Reklama

Aktywność fizyczna w pracy

Autor/autorzy opracowania:


Aktywność fizyczna w pracy
Fot. ojoimages
(0)

Osoby wykonujący tzw. pracę biurową, czyli najczęściej siedzącą powinny koniecznie w codziennym rozkładzie zajęć znaleźć czas na aktywność fizyczną. Zwykle zaleca się 30 minut dziennie umiarkowanie intensywnych ćwiczeń, przynajmniej pięć razy w tygodniu.

Reklama

Najlepiej gdy ćwiczy się przez 30 minut bez przerwy ale jeśli nie mamy takiej możliwości można ten czas podzielić na kilka krótszych części. Starajmy się robić regularne przerwy w pracy i wykonywać ćwiczenia rozciągające, które pomogą nam zachować giętkość stawów.

Poniżej kilka przykładów, które warto sobie wziąć do serca.

  • Jeśli dojeżdżamy do pracy autobusem, wysiądźmy przystanek wcześniej, z przesyłkami na pocztę chodźmy piechotą. Spacer to prosta aktywność fizyczna, a przy okazji doskonały trening dla układu oddechowego.
  • Czekając na wydruk długiego dokumentu, wykonajmy kilka przysiadów lub skłonów, które pomogą nam rozluźnić i rozciągnąć mięśnie grzbietu i klatki piersiowej i zapobiec bólom pleców towarzyszących długiemu siedzeniu.
  • Zamiast po raz kolejny iść do kuchni po kolejną kawę, lepiej poćwiczyć co najmniej 5 minut, a potem napić się wody – ochota na kawę minie, a my zyskamy naturalną energię.

Przy tak napiętym trybie pracy łatwo zatracić też regularny rytm posiłków. Jeśli mamy dużo pracy zaplanujmy dokładnie przerwy na posiłki i przestrzegajmy ich regularnie.

  • Lekki posiłek jak zupa czy sałatka zregenerują nasze siły, by starczyło ich na resztę dnia.
  • Przechowujmy w biurku zdrowe przekąski jak orzechy i suszone owoce lub zbożowe batoniki. 
  • Na biurku postawmy talerz ze świeżymi owocami. Najłatwiej jeść jabłka i banany, ale kupmy też bogate w wapń suszone morele i winogrona.
  • Starajmy się unikać ciastek i tłustych przekąsek.
  • Aby czuć się rześko i zachować przytomność umysłu, należy wypijać 8 szklanek wody dziennie. Możemy też pić niesłodzone soki owocowe i warzywne, które nie tylko zaspokoją pragnienie ale także dostarczą beta-karotenu i innych przeciwutleniaczy.

Na koniec pamiętajmy aby nie traktować jedzenia jak lekarstwa na brak koncentracji. Dopiero odpowiedni posiłek połączony z krótką gimnastyką zapewni nam dobre samopoczucie i energię na cały dzień w pracy. Odpowiednia dieta i ćwiczenia razem w zestawie może zwiększyć nasze możliwości intelektualne oraz dodać energii.

Reklama
(0)
Komentarze