Zaloguj
Reklama

Pierwsze kroki w klubie fitness

Autor/autorzy opracowania:

Kategorie ATC:


Pierwsze kroki w klubie fitness
Fot. ojoimages
(0)

Obawy przed kontuzjami i przemęczeniem czy brak wiary we własne siły to najczęstsze powody, dla których rezygnujemy z uprawiania sportu.

Jednak jak dowodzą badania, urazy zdarzają się niezwykle rzadko i można ich skutecznie uniknąć. Radzimy, jak przełamać strach i bezpiecznie stawiać pierwsze kroki na ścieżce do sprawności fizycznej i zgrabnej sylwetki.

Mówi się, że „sport to zdrowie”, jednak dla wielu osób pierwsze skojarzenia są zgoła odmienne. Tym mniej aktywnym fizycznie, na samą myśl o ruchu do głowy przychodzą najczęściej jego skutki uboczne, takie jak zmęczenie, zakwasy, kontuzje i ból. Mimo, iż obawy te są lekko przesadzone, ponieważ według Center for Sports Medicine San Francisco urazy zdarzają się zaledwie 1 raz na 100 godzin przeciętnych zajęć sportowych, nie należy ich bagatelizować. Najczęstsze powody uszczerbku zdrowia podczas ćwiczeń łączą się z brakiem doświadczenia.

Głównymi przyczynami kontuzji podczas treningu fitness jest pominięcie odpowiedniej rozgrzewki, niewłaściwie dobrane obciążenie lub niepoprawne wykonywanie ćwiczeń – mówi Maciej Dufrat, trener personalny.

Kłopotów można bardzo łatwo uniknąć, wystarczy odpowiednio przygotować się do treningu. Jak to zrobić?

Najtrudniejszy pierwszy krok?

Do rozpoczęcia lub wznowienia treningu po dłuższej przerwie powinniśmy podejść spokojnie i rozsądnie. Nie warto od razu porywać się na duże obciążenia i forsowne plany. Pierwszą rzeczą, jaką powinniśmy zrobić jest przystosowanie organizmu do nowego, aktywnego stylu życia i regularnego wysiłku.

  

Fot. Star Fitness

Na początku bardzo ważne jest to, by stosować ćwiczenia angażujące wszystkie partie mięśni. W tej roli doskonale sprawdzą się lekkie aeroby – spacer, wolny bieg czy jazda na rowerze przy tętnie mieszczącym się w granicach 110-140 uderzeń na minutę. Większość klubów fitness zaopatrzona jest w urządzenia, które pozwolą nie tylko wykonywać odpowiadające tym aktywnościom ruchy bez obciążania stawów, ale również monitorują na bieżąco reakcje naszego ciała.

(0)
Reklama
Komentarze