Zaloguj
Reklama

Masło czy margaryna - preferencje smakowe to mit?

Informacja prasowa

Autor/autorzy opracowania:

Źródło tekstu:

  • 1. Blind test porównawczy między masłem a margaryną podanych na kanapkach zrealizowany w ramach kampanii „Poznaj się na tłuszczach” w dn. 4-6.05.2016, N=120, 50% do 50% - mężczyźni i kobiety; zwolennicy masła i margaryny.
    2. Badanie opinii przeprowadzone we wrześniu 2015 roku, zrealizowane metodą (CAWI) na grupie 1000 losowo dobranych respondentów powyżej 25 roku życia.
    3. Blind test - badanie polegające na testowaniu przez respondentów tej samej grupy produktów bez ujawniania marki i wskazywania na wyraźne różnice. Jego celem jest sprawdzenie preferencji respondentów odnośnie badanych produktów, np. upodobań smakowych.
    4. Blind test porównawczy między masłem a margaryną podanych na kanapkach zrealizowany w ramach kampanii „Poznaj się na tłuszczach” w dn. 4-6.05.2016, N=120, 50% do 50% - mężczyźni i kobiety; zwolennicy masła i margaryny.
    5. Badanie fokusowe - zogniskowane wywiady grupowe - jedna z metod badań jakościowych, polegająca na grupowej dyskusji z udziałem od 6 do 12 osób, którą prowadzi moderator. Stosowana do określenia zachowań i zwyczajów konsumentów.
    6. Badanie opinii przeprowadzone we wrześniu 2015 roku, zrealizowane metodą (CAWI) na grupie 1000 losowo dobranych respondentów powyżej 25 roku życia.

Masło czy margaryna - preferencje smakowe to mit?
Fot. medforum
(0)

85% Polaków nie zauważa różnicy pomiędzy smakiem masła i margaryny na kanapkach1 - wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii „Poznaj się na tłuszczach”. Celem badania było sprawdzenie preferencji masło vs. margaryna oraz wiedzy Polaków na temat wspomnianych produktów do smarowania pieczywa.

Reklama

Nowoczesność kontra tradycja

Polacy deklarują, że w codziennej diecie przestrzegają podstawowych zasad zdrowego żywienia6, w  praktyce jednak o wyborze spożywanych produktów w dużej mierze decydują wyobrażenia na ich temat. Organizatorzy kampanii „Poznaj się na tłuszczach” postanowili sprawdzić jak postrzegane pod tym względem są masło i margaryna.

Margarynie przypisywano takie cechy takie jak nowoczesność, dynamiczność, a także prozdrowotność i funkcjonalność. Masło kojarzone jest z tradycją, spokojem i  stonowaniem. Mówiąc o walorach fizycznych obu produktów do smarowania pieczywa, badani wskazywali na prostotę składu masła i rozbudowany  skład margaryny. Masło postrzegane jest jako trudne a margaryna łatwa w rozsmarowaniu. Nadal jednak wiele osób często błędnie obawia się o to, że drugi z wymienionych produktów jest zbyt mocno przetworzony.


fot. panthermedia

Wysokiej jakości margaryny zawierają do ok. 82% tłuszczów pochodzących z olejów: rzepakowego czy słonecznikowego. Większość współczesnych margaryn jest też wytwarzanych w oparciu o recepturę eliminującą tłuszcze trans, których tak bardzo się obawiamy. Wybierając masło również warto zwracać uwagę na zawartość tłuszczu - prawdziwe powinno składać się z 82% tłuszczu mlecznego. Dlatego w przypadku wyboru obu ze wspomnianych produktów do smarowania pieczywa warto czytać etykiety i zwracać uwagę na skład – dodaje ekspert kampanii „Poznaj się na tłuszczach”, dr Agnieszka Jarosz z Instytutu Żywności i Żywienia.

Więcej informacji o kwasach tłuszczowych oraz ich znaczenia dla zdrowia na stronie www.poznajsienatluszczach.pl

Reklama
(0)
Komentarze