Zaloguj
Reklama

Jak urządzić dom lub mieszkanie – porady praktyczne w 6 krokach

Autor/autorzy opracowania:


Jak urządzić dom lub mieszkanie – porady praktyczne w 6 krokach
Fot. medforum
(5)

Nie ma jak w domu? Oczywiście – pod warunkiem, że czujemy się w nim dobrze i jest urządzony zgodnie z naszym charakterem i potrzebami. By nie skończyć z niewygodną kanapą, mało praktycznym stołem, niepasującym do niczego kredensem i pufami, których nie lubimy, warto poświęć trochę czasu na przemyślenie, co i gdzie kupić. Zacisze domowe musi być miejscem, w którym czujemy się naprawdę dobrze. Jak tego dokonać?

Reklama

Krok pierwszy: kreatywnie, ale i praktycznie

Czasem najlepiej pozwolić sobie na odrobinę kreatywnego szaleństwa. Niech każdy z domowników przygotuje swoją listę marzeń, na której znajdzie się wszystko, co przyjdzie Wam do głowy. Urządźcie burzę mózgów. Fotele z masażem, ogromne kanapy w gepardzie centki, stoły na dwadzieścia osób, wielkie pufy groszkowe, designerskie komódki, łóżka wodne, hamaki czy nawet huśtawki – wszystkie te meble można wziąć pod uwagę. Na początku nic nie skreślajcie. Może się okazać, że znajdzie się i miejsce i budżet na małą ekstrawagancję. Niestandardowe pomysły czy meble stylowe nadają mieszkaniu charakter, a przecież właśnie na tym nam zależy.  

Poza estetyką należy myśleć również o praktycznej stronie zakupionych mebli. Na początek zadajcie sobie pytania: Co będziecie robić w mieszkaniu? Jak często wykorzystujecie kuchnię i inne pomieszczenia? Jak będzie wyglądał zwykły dzień? Ilu jest mieszkańców i czy są wśród nich dzieci? Macie zwierzęta? Czy często będą wpadali goście? Warto na listę potencjalnych zakupów wpisać meble wielofunkcyjne, jak na przykład sofę, która po rozłożeniu może stać się łóżkiem dla nocującego gościa lub taboret, który może być siedziskiem albo poręcznym stolikiem. 

Krok drugi: znajdź swój styl

Przed wyprawą do sklepu warto zdecydować się na jakim stylu mebli nam zależy i który najlepiej współgra z naszym charakterem.  Wolicie meble nowoczesne czy klasyczne? Z przepychem czy raczej proste i praktyczne? Na tym etapie najlepszym wyjściem jest zaglądanie do wielu źródeł inspiracji. Pomocne okażą się gazety, książki, magazyny, programy telewizyjne, katalogi, ulotki, strony internetowe czy rozmowy ze znajomymi lub po prostu uważne obserwowanie wystroju w odwiedzanych mieszkaniach. Co najważniejsze – kupując meble nie należy kierować się tym co ludzie pomyślą i czy spodobają się znajomym.  Najważniejsze jest nasze dobre samopoczucie, dlatego też podstawą jest znalezienie stylu nie „na pokaz”, ale takiego, w którym czujemy się naprawdę dobrze – jesteśmy sobą. Wycinanie zdjęć z gazet, zaznaczanie ciekawych artykułów lub zapisywanie wszystkich pomysłów designerskich jest jak najbardziej wskazane. Dzięki temu z chaosu myśli i idei powoli wyłoni się spójna całość.  

Krok trzeci: Czas na wizytę w sklepie

Na początek idziemy do sklepu, ale jeszcze nie na zakupy.  Najlepiej wybrać kompleksowe centrum meblowe, w którym pod jednym dachem będzie można porównać meble różnych producentów i na spokojnie zastanowić się nad wyborem. Takie sklepy można znaleźć niemal w każdym dużym mieście, jednak nie w każdym z nich znajduje się równocześnie oferta firm polskich i zagranicznych. Na przykład w Warszawie meble można kupić w kilku centrach, warto jednak najpierw sprawdzić, które mają najbogatszą ofertę i najlepsze ceny.  

Co ważne – na zakup nie można decydować się pod wpływem impulsu. Jeśli coś nam wpadnie w oko najlepiej poprosić o katalog, zrobić zdjęcie telefonem, dodać stronę do ulubionych, zastanowić się i dopiero wtedy pójść do sklepu. Zawsze dobrym krokiem jest rozmowa ze sprzedawcą lub konsultantem. Specjalista podpowie, które meble są najlepsze do danego mieszkania i zaprezentują ich funkcje. Podpowiedzą również, jakie są opcje wykończenia: kolory drewna, rodzaje nóżek, czy warianty tapicerki. Choć są to tylko detale, to jednak one decydują o charakterze wnętrza i pozwalają na personalizację naszego wyboru. Warto też oglądać katalogi –ekspozycja to przeważnie tylko ułamek tego, co jest w ofercie firmy.

Reklama
(5)
Komentarze