Zaloguj
Reklama

Dzień walki z samochodowymi złodziejami

Autor/autorzy opracowania:

Źródło tekstu:

  • zdjęcia: Auto-Boss

Dzień walki z samochodowymi złodziejami
Fot. Ford Auto-Boss
(5)

Działają w zorganizowanych grupach. Posiadają cenne informacje o właścicielach „upatrzonych” samochodów. Wiedzą gdzie i w jakich godzinach zostawiają swoje auta. Są przebiegli i precyzyjni, dzięki czemu w kilka minut włamują się do pojazdu, nie pozostawiając za sobą żadnych śladów. Jak nie paść ofiarą oszustów? Nie oszczędzaj - wybierz najlepsze zabezpieczenie.

Reklama

 

 

Odstraszamy alarmem

Najpopularniejszym zabezpieczeniem są alarmy, które dzielimy na obwodowe i obwodowo-pojemnościowe. Różnią się one tym, że pierwsze wzbudzają się poprzez otwarcie drzwi lub pokrywy nadwozia. Obwodowo - pojemnościowe mają zaś funkcję wykrywania ruchu wewnątrz samochodu np. jeśli zostanie zbita szyba - uaktywni się alarm.

Do obydwu typów alarmów można dołożyć funkcje takie jak: czujnik uderzeniowy, czujnik holowania, czujnik zmiany położenia, czujnik przechyłu, sterownik domykający szyby oraz okno dachowe po uaktywnieniu alarmu. Niektóre modele Forda mają na wyposażeniu standardowym funkcję domykania szyb. Jest to bardzo wygodna funkcja, która umożliwia nam z pewnej odległości zamknięcie szyb przy pomocy pilota centralnego zamka – mówi Tomasz Orłowski, Specjalista działu doposażeń Auto-Boss

Zniechęcamy blokadami

Blokada skrzyni biegów, to dodatkowe zabezpieczenie mechaniczne przed złodziejami. Takie zabezpieczenie unieruchamia lewarek zmiany biegów w pozycji biegu wstecznego. Blokady mogą być z wyciąganym bolcem blokującym lewarek, lub w których bolec nie jest wyciągany i pozostaje wewnątrz tunelu środkowego.

Skutecznym elementem zabezpieczenia samochodu jest immobilizer. Taki system montowany jest standardowo w każdym samochodzie marki Ford. Ma on za zadanie unieruchomić samochód na wypadek, gdyby ktoś niepowołany skopiował wzór kluczyka. W oryginalne kluczyki samochodu jest wbudowany mikronadajnik, który nieprzerwanie wysyła informację o kodzie, który rozbraja to zabezpieczenie – komentuje Tomasz Orłowski.

W okolicach stacyjki samochodu wbudowany jest odbiornik, który rozpoznaje właściwy kod i odblokowuje układ elektroniczny samochodu, co pozwala nam uruchomić pojazd. Na desce rozdzielczej samochodu umieszczona jest kontrola immobilizera, która gaśnie po rozpoznaniu właściwego kluczyka. Jeśli ktoś posiada dorobiony kluczyk, który nie posiada mikronadajnika jest w stanie włączyć zapłon samochodu – jednak nie jest w stanie uruchomić pojazd

Reklama
(5)
Komentarze